Google AMP nedir, Nasıl Yapılır

Hepinizin dikkatini çekmiştir, Google’da yapılan mobil arama sonuçlarında, site url’lerinin hemen yanında şimşek ikonu çıkmaktadır. Bu ikonları görmemizin sebebi Google amcanın AMP uygulamasını devreye sokmuş olmasıdır.

 

AMP (Accelerated Mobil Pages) yani Türkçe karşılığıyla Hızlandırılmış Mobil Sayfalar, web sitelerinin mobil cihazlarda çok daha hızlı ve performanslı çalışmasını sağlamak amacı ile kurulmuş bir framework çalışmasıdır. İlk projeyi GitHub üzerinde gördüğümüzden sonra, amp sistemi artık Open Source tarafından da geliştirilmeye devam etmekte.

Google yaptığı resmi açıklama ile tüm ürünlerini AMP sistemine geçirdiğini duyurdu. Buradan anlayacağımız üzere Google, mobil tarafta gerekli içeriği sağlamayan siteler için denge değişiklikleri yapmakta artık.

Google her zaman özgün içerikleri ve daha fazla veri girişini çok sevmiştir. SEO içinde en önemli kriter, sitelerin özgün veriler (yazı, görsel, video) devamlı güncel tutulmasıdır. Google da sitelerde tasarımdan çok içerik ve site hızına önem verdiğini AMP sistemi ile apaçık ortaya koymuş oldu. Artık web sitelerimizi olabildiğince sade, anlaşılır ve hızlı yapmanın Google için büyük önem taşığı ortada. Gooogle mobil sorgularda AMP sistemine geçen siteleri daha bir seviyor yani işin özü.

AMP, CSS ve Javascipt kodlarından arındırılmış, hızlı çalışan siteler demektir de diyebiliriz. Arama sorgularında gelen şimşek ikonlarından sitenin amp ile çalıştığını anlamak mümkün olduğu gibi, siteyi görüntediğinizde URL çubuğunda orjinal adres yerine bir Google adresi olduğunu görürsünüz. Bu çubuğun sol tarafında kapatmak ve tekrar aramaya dönmek için bir X işareti ve sağ tarafında orjinal URL’yi görmemizi sağlayan bir link işareti bulunur.

AMP sisteminin aktif olduğu sitelere mobilden giriş yapıldığında sitenin AMP versiyonu otomatik olarak açılır. Sitenin orjinal halini görüntülemek için tarayıcıdan masaüstü sitesi istemek gerekir.

AMP ile ilgili detaylı dökümantasyona buradan ulaşabilirsiniz.

AMP sayfalarınızın Google ile ilişkisinin ne durumda olduğunu görmek için Google Search Console üzerinden takip edebilirsiniz.

Search Console > Arama Görünümü > Hızlandırılmış Mobil sayfalar bölümüne giderek AMP durumunuzu kontrol edebilirsiniz. Eğer hatalı bir işlem varsa Google size bu kısımda uyarılar verecektir.

 

AMP sitenizi test etmek ve durumunu öğrenmek isterseniz Google bunun için bir test sayfası da oluşturmuş. Buradan sitenizin AMP uygunluğunu test edebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir